Húsvéti projekt az önismeret jegyében :)

Idén nagyon rendhagyó húsvéti szünidei projektnappal készültünk. Mindennapi munkánk során folyamatosan tapasztaljuk, hogy a gyerekek mennyi nem ismerik sem magukat, sem gyökereiket és érzelmeikkel sokszor nem tudnak mit kezdeni. A mindennapok során a Mese műhely keretein belül igyekszünk koncentrálni az érzelmi intelligencia fejlesztésére. Szerettünk volna viszont egy olyan napot, hosszabb programot, ahol hosszabb ideig, koncentráltan tudunk foglalkozni ezekkel a témákkal.

A munka oroszlánrészét Niki és Mesi végezték, nagy precizitással összeállították a feladatokat és mindenkit beavattak a nap menetébe.

Reggel egy kis bemelegítés után névtáblák készítésével hangolódtunk a nap témájára. Ezeket a díszes táblákat kitettük jól látható helyre és a gyerekek, mentorok, önkéntesek egész nap írhattak rá egymásnak üzeneteket, visszajelzéseket.

 

A nap elején

 

Napközben

 

A nap végére

Ezután saját nevük eredetét kutatták a gyerekek és azt kellett meghatározniuk, hogy ki miben egyedi. Mindenki megnézte saját nevének a jelentését, hogy milyen híres emberek éltek/nek ezzel a névvel és azt is megnézték, hogy milyen események történtek a születésnapjukon. A születésnapjukról kártyát készítettek a közös szülinapi naptárunkba. Ezekből a kutatásokból aztán egy mappát is összeállított minden gyerkőc, amibe a napi munkájukat is gyűjthették.

IMG_20180328_110923

Ezután a srácok egy előre elkészített 4×4-es táblázatot kaptak, amelyben különböző állítások voltak feltüntetve. A feladat az volt, hogy keressenek a társaik között olyat, akire igazak az állítások és írják be a nevüket a táblázatba. Egy helyre egy embert lehetett írni, akkor ért véget a játék, amikor minden állításhoz tartozott egy név. Ezzel párhuzamosan egy “kivel miben hasonlítunk” bingó is zajlott, ahol a gyerekek a többiekkel közös pontokat jelölhették be: kivel vagyunk ugyanolyan tanulók, kivel szeretjük ugyanazokat a dolgokat, stb. Ez a játék akkor ért véget, amikor valakinek bingója lett.

 

Ebéd után kezdődtek a mozgalmasabb feladatok. Először a gyerekek kiraktk a családjukat plüss állatokból, mint egy családi fotó és mondtak hozzá pár jellemzőt is.

 

Majd kamerával rögzítettük, ahogy a csapatok különböző érzelmeket jelenítettek meg az arcukkal, ebből hamarosan kisfilmet is készítünk 🙂 Ezután családfát próbáltunk rajzolni, amiben sok az unokatesók, tesók egymást segítették.

 

A következő játékban a gyerekek először egyénileg önkéntesek segítségével gyűjtötték össze, hogy milyen szerepeik vannak (pl. otthon gyerek, testvér, az iskolában diák, stb.) és ezekhez a szerepekhez milyen szabályok tartoznak. (Hogyan viselkedek gyerekként, testvérként?) Majd ezt követően csapatokra osztottuk őket, és közösen kellett megtervezniük, hogy ha lesz családjuk, abban milyen szerepek lesznek, kinek mi lesz a feladata, hogyan hoznak majd döntéseket. Ezeket a végén előadták egymásnak.

IMG_20180328_174116

Ezután következett az érzelem amőba, amiben a gyerekek csapatokban játszottak három szinten. Itt főként színes kupakokból kellett kitenni érzelmekre utaló szavakat és szinonímáikat.

 

Zárásképpen a gyerekek leírták cédulákra, hogy felnőttként milyen emberek szeretnének majd lenni, pontosabban, hogy milyen szerepeik lesznek és abban hogyan szeretnének majd viselkedni.

A legmeghatóbb az volt, amikor az egyik kislány azt írta, hogy ő akkor is tanodás lesz 🙂

Ezeket a cetliket egy időkapszulba tettük és elástuk a tanoda udvarán, hogy egy év múlva előásahassuk 🙂

 

Ovisok

Na persze az ovisokról sem feledkeztünk meg és Csilla néni fejlesztő csapata ismét remek, finommotorikát és beszédet fejlesztő feladatokkal szórakoztatták az ovisokat 🙂

 

Advertisements