AlkoTárs – tavaszi képességfejlesztő műhelysorozat

2016. március és május között a tanodában egy tanulássegítő, képességfejlesztő műhelysorozatot valósítunk meg közösségi finanszírozásból (https://www.facebook.com/events/444580032394438/).

Ennek keretében négy műhelyt valósítunk meg három hónapon keresztül.

  1. Élménypedagógia és sport

Sport

A tanodába járó gyerekekkel és családjaikkal közösen felújítjuk a környék egyik füves sportpályáját. A közös munka eredményeként a helyben élő családok és gyerekek nemcsak birtoka és használatba vehetik azt, hanem mivel a saját kezük munkája, érdekükké válik a pálya rendben tartása is.

Mozgásos játékok

Csapat játékokról van szó, így nem csak a testmozgás valósul meg, hanem az együttműködés is. Cél, hogy olyan sportok is megjelenjenek, amelyekhez a fiataloknak maguktól nincs meg az eszköztára (pl.: floorball) és olyanok mozgásfajták is, amelyeket bármikor tudnak játszani maguktól is (pl.: számháború). Példa: Méta, régi magyar népi sport, a baseballra hasonlít, igazából csak terület kell hozzá, meg egy labda, egy ütő és a csapatok, az egyik fél támad, a másik védekezik, az nyer akinek több emberre ér be a célba.

Közösségfejlesztő játékok

A közösségfejlesztő gyakorlatok lényege egyrészről az, hogy a fiatalok, jobban, mélyebben megismerjék egymást, másrészt olyan problémahelyzetek elé állítsuk őket, amelyeknek a megoldása csak csapatban, közösen lehetséges. Példa: A lehetetlen küldetés, ahol a résztvevők egy idő keretet kapnak, amely alatt 10 részfeladatot kell megoldaniuk, a részfeladatok között van olyan, amit lehet kiscsoportban megvalósítani és van, amit csak nagycsoportban, a lényeg, hogy a közösség osztja be, hogy ki mivel foglalkozik és mikor, az eredményeket a végén bemutatják és együtt örülünk.

Kalandjátékok

A kalandjátékok lényege, hogy tematikus állomásokból állnak, ahol különféle feladatokat kell megoldani és pontokat szerezni. Az alap történet mindig valami a résztvevők által is jól ismert sztori. A kalandjátékok megvalósíthatóak a nagy közösség számára, vagy kisebb csoportokra is bonthatjuk a résztvevőket. Példa: Alíz csodaországban, itt a különböző állomásokon megelevenednek a könyv szereplői, pontok helyett pedig fehér nyulakat kell gyűjteni, az állomásokon vannak drámás, outdooros és művészeti elemek.

Outdoor gyakorlatok

Az outdoor módszereknél fontos, hogy a résztvevő feszegesse a saját korlátait, természetesen úgy, hogy sikerélmény legyen a végkimenetele, valamint a résztvevők érezzék a csoport erejét, az egymás iránti bizalmat és egymást tudják segíteni a megoldásokban. Példa: Mocsár, a csapat minden tagjának át kell jutni A pontból B-be, úgy, hogy csak a segítségül kapott lépő négyzeteket használhatják, valamint két gerendát, ők találják ki, hogy miként haladnak, a lényeg, hogy mindenki átérjen úgy, hogy nem lép be a mocsárba, mert akkor előröl kell kezdeniük.

DSC_2033

2. Rajz és kreatív

Célunk egy olyan rendszeres foglalkozás biztosítása a fiatalok számára, ahol különböző kézügyességi és kreatív feladatokban vehetnek részt, ami azonnali sikerélményt és kézzel fogható eredményt garantál.

élmény tár tanoda alkotárs (2).JPG

3. Zene

Célunk, hogy az érdeklődő és/vagy tehetséges gyerekek és fiatalok számára komplex szolgáltatásokat nyújtsunk ahhoz, hogy kibontakoztathassák, kifejezzék magukat és elindulhassanak az amatőr vagy a profi zenélés útján. A műhelymunka a népszerű könnyűzene tanítást tűzi ki célul.

A műhelyben nem a klasszikus zenetanítási lépések valósulnak meg, hanem a gyermekek igényeire. érdeklődésére építkezve, a gyakorlati tanítás oldaláról közelíti meg a zenélni tanulást. Így a gyakorlati hangszer és énekes oktatás során könnyebben megérthetik a zeneelméletet és a szolfézst. Az elméleti tanuláson kívül a könnyűzene értékteremtő nagyjaihoz is közelebb hozzuk a gyereket szerepjátékokon, drámapedagógiai foglalkozásokon keresztül.

A műhely során a hangszerek kultúráját is megismerik a fiatalok. Ezt a témát szintén gyakorlati, nem-formális és informális eszközökkel közelítjük meg; hangszerkészítő mesterek látogatás, saját hangszerek készítése egyszerű használati tárgyakból vagy újrahasznosítással.

Beszélgetéseket szervezünk aktív, híres zenészekkel, akiktől a fiatalok kerekasztal beszélgetés keretein belül, kötetlenül kérdezhetnek, beszélgethetnek az adott zenésszel.

DSC_2108

4. Társasjáték műhely

Társasjáték pedagógiai műhelyünk célja a különböző részképességek fejlesztése a folyamatos sikerélmény megszerzése, mely segíti a pozitív önkép kialakítását a résztvevőkben. Társasjátékokon keresztül nem csak egy-egy tantárgyi területet lehet elsajátítani, azok megtanulását támogatni (számtan, történelem, nyelvtan, stb.), hanem a társas kapcsolatokat és a szociális készségeket is nagyban fejleszti. A különféle társasjátékok minden hónapban a csoport szükségletei, fejlesztendő területek tükrében lesznek kialakítva, előre meghatározott terv alapján.

DSC_1974

Advertisements